آیه های نور

از ازل نام تو بر لوح وجودم حک شد...

آیه های نور

از ازل نام تو بر لوح وجودم حک شد...

چاپلوسی و تملق!

 

 

لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ یَفْرَحُونَ بِمَا أَتَوْا وَیُحِبُّونَ أَنْ یُحْمَدُوا بِمَا لَمْ یَفْعَلُوا فَلَا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفَازَةٍ مِنَ الْعَذَابِ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ

"گمان مبر کسانی که به آنچه کرده‌اند، شادمانی می‌کنند و دوست دارند برای آنچه نکرده‌اند ستایش شوند، مپندار که آنها از عذاب الهی رسته‌اند، (زیرا) برای آنها عذابی دردناک است" 

آیه 188- سوره آل عمران 


امروز برای دریافت حقی که مال خودم بود، مال خود خودم به جایی رفته بودم. یکی از کارکنان آنجا را می شناسم که محض چاپلوسی هم که شده، مرا به انحای مختلف از گرفتن حقم ناامید می کند. فکر میکنم این کار اسمش خودشیرینی برای اون مجموعه باشه و لاغیر! 

امیدوارم بدونند که به حقی که متعلق به خودمه نیاز دارم! ولی آنها "نمی فهمند".

خانواده


و قضى ربّک ألاّ تعبدوا إلاّ ایّاه و بالوالدین إحساناً إمّا یبلغن عندک الکبر أحدهما أو کلاهما فلاتقل لهما أفّ و لاتنهرهما و قل لهما قولاً کریماً. و اخفض لهما جناح الذلّ من الرّحمة و قل ربّ ارحمهما کما ربّیانى صغیراً


پروردگارت مقرر فرمود که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکى کنید, چنانچه یکى یا هر دوى آنها نزد تو به پیرى رسند به ایشان سخنى رنجش آور نگو و بر سرشان فریاد مکن و با ایشان سخنى کریمانه بگو. و با آنان مهربانانه فروتنى کن و بگو پروردگارا همان گونه که آنها مرا در کودکى پرورش دادند تو نیز آنها را مشمول رحمت خویش گردان.


سوره اسراء- آیات 23 و 24


چقدر دلتنگ خانواده ام بودم. این طولانی ترین غیبت من از خانه بود. از 8 دی تا 21 دی...

قبلاً هم خوابگاه دانشجویی را تجربه کرده بودم اما نهایتاً 6 روز طول می کشید.

چقدر مدیون پدر و مادرم هستم که علیرغم همه سختی هایی که در زندگی داشته ایم، دوستم داشته اند و مرا پرورش دادند.



پناه بر خدا


اعوذ بالله من الشیطان الرجیم


پناه می برم به خدا از شر شیطان رانده شده



چند وقتیه که به واسطه امتحانات پایان ترم دوره کارشناسی ارشدم ساکن خوابگاه دانشجویی هستم و در سوئیتی اقامت دارم که تمام دختران حاضر در آن از یک قومیت خاص هستند.

در برابر توهین هایی که می شنوم چاره ای جز سکوت ندارم، چون میهمان آنها هستم و در مقابل وسوسه شیطان که از من میخواهد اقدامی بر علیه آنها انجام دهم (که اگر بخواهم چنین کنم...) به خدای بزرگ و بخشنده پناه می برم.

به راحتی آب خوردن...


قُلْ إِنَّ الَّذِینَ یَفْتَرُونَ عَلَى اللّهِ الْکَذِبَ لاَ یُفْلِحُونَ

﴿ سوره یونس -آیه ۶۹﴾


بگو در حقیقت کسانى که بر خدا دروغ می‏بندند رستگار نمى‏شوند


انقدر دروغ گفته که حتی خودش هم باورش شده! عین آب خوردن، حقیقت رو وارونه جلوه می دیم و به هر نحوی شده سعی داریم بگیم دروغ نبوده

حالا یا با عنوان دروغ مصلحتی

یا با عنوان پنهان کردن واقعیت

یا...

پناه بر خدا


به چه مغروری؟...


یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ مَا غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَرِیمِ

سوره : الانفطار آیه : 6


اى انسان! چیست که تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته


همچین سرکشی می کنی که انگار خود خدایی! یادت نیست قبل از تولدت چه شکلی بودی؟! یادت نیست از کجا اومدی؟ یادت رفته کجا قراره بری؟


بیشتر با "خودم" بودم!